لاناز تستخدم تقنية هانيويل لتحديث مصفاة العراق لإنتاج وقود أكثر نظافة

أعلنت شركة Honeywell اليوم أن شركة Lanaz ستستخدم وحدات المعالجة الهيدروجينية للنافثا UOP ووحدات معالجة المنصات ذات القاعدة الثابتة لتحديث مصفاتها في العراق حتى تتمكن من إنتاج وقود نقل أكثر نظافة. يمثل المشروع أول استخدام للتكنولوجيا المعيارية UOP في البلاد وسيساعد Lanaz على الامتثال للمواصفات الصارمة المتزايدة لمنتجات الوقود.

قدمت UOP خدمات الترخيص والتصميم الهندسي الأساسي بالإضافة إلى وحدات معيارية كاملة إلى Lanaz ، ومقرها في أربيل في إقليم كردستان العراق.

نظرًا لأن المصافي في الاقتصادات النامية تسعى إلى ترقية منشآتها لإنتاج بنزين عالي الجودة ، يسعى الكثيرون إلى حلول معيارية للحفاظ على التكاليف وتخفيف المخاطر من خلال التصنيع المسبق والتجميع المكتمل في بيئة آمنة وخاضعة للرقابة خارج الموقع. بالإضافة إلى ذلك ، توفر التكنولوجيا المعيارية مسارًا أسرع للعمليات مع وصول المرافق عبر الإنترنت إلى وقت أقل.

قالت لورا ليونارد ، نائب الرئيس والمدير العام لشركة UOP Process Technologies ، “اعتمادًا على السعة والموقع ، يمكن لتقنيات UOP المعيارية أن تقلل تكاليف البناء والتركيب بأكثر من 20 بالمائة مقارنة بالأنظمة التي تم إنشاؤها في الموقع”. “من خلال الترقية بهذه التكنولوجيا ، يمكن أن تبدأ Lanaz عملياتها بين عام و 18 شهرًا بشكل أسرع من النموذج التقليدي المصنع في الحقول ، وتنتج بنزين عالي الجودة بسرعة لتلبية الطلب المتزايد.”

مصفاة لاناز هي مصفاة تكرير عالية السعة ومجهزة بالكامل تم بناؤها في عام 2008 في إقليم كردستان العراق وتعالج حوالي 100000 برميل في اليوم من النفط الخام.

LANAZ TO USE HONEYWELL TECHNOLOGY TO MODERNIZE IRAQI REFINERY TO PRODUCE CLEANER-BURNING FUELS

Honeywell announced today that the Lanaz Company will use UOP modular naphtha hydrotreating and fixed-bed Platforming process units to upgrade its refinery in Iraq so it can produce more cleaner-burning transportation fuels. The project marks the first use of UOP modular technology in the country and will help Lanaz comply with increasingly strict specifications for fuel products.

UOP has supplied licensing and basic engineering design services as well as full modular units to Lanaz, based in Erbil in the Kurdistan region of Iraq.

As refiners in developing economies seek to upgrade their facilities to produce high-quality gasoline, many are seeking modular solutions to maintain costs and mitigate risk with pre-fabrication and assembly completed in a safe and controlled environment off-site. In addition, modular technology provides a faster pathway to operations with facilities coming online less time.

“Depending upon capacity and location, UOP’s modular technologies can reduce construction and installation costs more than 20 percent compared with systems constructed on site,” said Laura Leonard, vice president and general manager, UOP Process Technologies. “By upgrading with this technology, Lanaz can start operations between a year and 18 months faster than the traditional field-fabricated model, and quickly produce high-quality gasoline to meet growing demand.”

The Lanaz Refinery is a fully equipped, high capacity refinery built in 2008 in the Kurdistan Region of Iraq and processes about 100,000 bpd of crude oil.